🎵Spotify Wrapped doet iets vergelijkbaars als de Top 2000

Mijn jaaroverzicht van Spotify bracht mooie muzikale herinneringen boven. Ik schreef er een stukje over en ontdekte dat het uit een vergelijkbaar emotioneel vaatje tapt als de Top 2000.

Lees: Spotify Wrapped maakt een magsiche ervaring met data


Perspectief

The Guardian maakte in 1986 deze indrukwekkende commercial over perspectief en verder kijken dan je neus lang is.

Bekijk: The Guardian ‘points of view’ commercial


Slechtste slogan van 2022

Je kunt weer stemmen op de slechtste slogan van het jaar. En ook dit jaar weet ik niet goed waarop ik mijn stem moet bepalen. Gaat het om domweg de slechtste slogan of is het juist grappig bedoeld en gaat het om de slogan die grappig slecht is?

Sterkte met kiezen en stem op de slechtste slogan!


Hoe lang is een goede vacaturetekst?

Grappige observatie in dit stuk over de ideale lengte van een vacaturetekst: als je een tekstschrijver per woord bepaald, zal die zeggen: “nooit lang genoeg” 🙂

Lees hoe lang je tekst echt moet zijn

🧪 Zo test je een titel zonder een duur onderzoeksbureau te betalen

Eerste Hulp Bij Boektitelongelukken

Tim Ferris schreef de best-seller The 4-hour Workweek. Voordat het een succes werd, was het nog maar de vraag of hij in boekwinkels terecht zou komen. Wal-Mart wilde het boek niet verkopen vanwege de oorspronkelijke titel.

Gelukkig kreeg hij een beter idee


Boomers van de next generation

Millennials zijn een soort boomers voor gen-z’ers. Maar waarin verschillen deze groepen, vraag je misschien af. Paulien Cornelisse ontdekte de millennial pauze.

Logoverwarring

KIA heeft een nieuw logo. En het is logisch dat ‘we’ even moeten wennen. Het nieuwe beeldmerk is echter zo onduidelijk dat Google opeens bakken met zoekresultaten krijgt voor “KN car”

Gepimpte bedrijfsjournalisten

Contentmarketeers moeten zich niet te veel voorstellen. Ze zijn eigenlijk bedrijfsjournalisten met een lekkerder naam op hun visitekaartje. Waarom het handig is om je als bedrijfsjournalist te gedragen

Suske en Wiske en het nakende narratief

Ik vind narratief een fijn woord. Wanneer ik het gebruik stijgt mijn IQ met 23 punten. Zelfs die intelligentiesprong is helaas onvoldoende om je de betekenis uit te leggen. Gelukkig zijn er slimmere mensen dan ik. 🙂


[mailerlite_form form_id=1]